08 octubre 2009

Un divorci - Un divorcio

-Català-
Suposo que el més lògic per inagurar aquests maridatges emocionals, seria començar amb la situació emocional més important que m'ha succeit en els ultims temps: el divorci.
Per a qui no sap res de mi, m'he separat després de 4 anys de convivència. Ha estat una separació consensuada, tot i que no decidida per mi. Diguem que jo no vaig obrir l'ampolla, però que a l'hora de servir les copes, em semblava bé l'elecció del vi.

Per aquest maridatge, jo potser optaria per un vi dolç, però rés massa lleuger. Un vi que tingui aquell toc amarg que tenen les separacions, però alhora la densitat i la dolçor (consistent) que tenen aquestes situacions. Per entendre'ns, un vi dolç com xocolata negra banyada en licor, dolça però amarga. Un vi amb un postgust persistent, perquè al cap i a la fi, una separació no és tan simple con dir "s'ha acabat" (un glop de vi), sinó que és una cosa prou important com perquè el sabor de les sensacions es vagi passejant pel nostre cor i pel nostre cap (boca, papil.les gustatives). Un vi melós, amb molt de cos, però sense arribar a ser empalagós. Un vi que ens recordi, que encara que al primer moment les coses poden ser "dures", sempre t'has de quedar amb aquell record dolç, amb aquell gust que et sedueix el paladar...tot i que no eternament.

-Castellano-
Supongo que lo más lógico para inaugurar estos maridajes emocionales, sería empezar con la situación emocional más importante que me ha ocurrido en los ultimos tiempos: el divorcio. Para quien no sepa nada de mí, me he separado después de 4 años de convivencia. Ha sido una separación consensuada, aunque no decidida por mí. Digamos que yo no abrí la botella, pero que a la hora de servir las copas, me parecía bien la elección del vino. Para este maridaje, yo quizá optaría por un vino dulce, pero nada demasiado ligero. Un vino que tenga ese toque amargo que tienen las separaciones, pero al mismo tiempo la densidad y la dulzura (consistente) que tienen estas situaciones. Para entendernos, un vino dulce como chocolate negro bañada en licor, dulce pero amarga. Un vino con un postgusto persistente, porque al fin y al cabo, una separación no es tan simple con decir "se acabó" (un trago de vino), sino que es algo suficientemente importante como para que el sabor de las sensaciones se vaya paseando por nuestro corazón y por nuestra cabeza (boca, papilas gustativas). Un vino meloso, con mucho cuerpo, pero sin llegar a ser empalagoso. Un vino que nos recuerde, que aunque en el primer momento las cosas pueden ser "duras", siempre tienes que quedar con ese recuerdo dulce, con ese gusto que te seduce el paladar ... aunque no eternamente.

La meva elecció és (mi elección es):




Dolç de l'Obac
D.O.Q. Priorat
Costers del Siurana
Garnatxa, Syrah i Cabernet Sauvignon.
16%

0 comentarios:

Publicar un comentario