13 octubre 2009

-Summer Time-

-Català-
Aquest estiu, hem pogut disfrutar de la barca de l'Uri, una menorquina de 7,5 metres. Una barca de passeig, lenta, però molt comfortable un cop amarrats. Ha estat una pujada de nivell, dins de l'ampli ventall de pijos, pseudopijos i altra fauna de Port de la Selva. Ara, per fi, sóm els "pobres que tenen barca", una classe mitjana dins d'aquest petit paradís costaner. No ens hem vist obligats a sentir el xivarri dels nens corrent pel Pas, ni de les famílies de "domingueros" que ocupaven mitja platja amb les seves tumbones, neveres, taules, matalassos, el gos, el nen i la iaia... Ens hem permès el luxe d'amarrar a prop d'alguna de les precioses cales que hi ha pel Cap de Creus, especialment per la zona del Golfet. Allà, amb la comoditat de poder estar (molt amples) unes 5 o 6 persones, ens hem portat una caixa amb 6 copes, i una nevera plena de gel amb 2 o 3 ampolles de vi. La decisió de quin vi portar, ha estat interessant.
És evident que a ple més d'Agost, a la Costa Brava, ha de ser un blanc, jove i fresc. Un vi que acompanyi aquella tranquilitat que es respira, mentres el lleuger balanceig de l'embarcació, et transporta a un punt de relaxació impensable en qualsevol platja de la costa catalana. Per altra banda, vam haver de valorar el preu, ja que l’estiu ens ha durat unes tres setmanes, i al ritme de dues o tres ampolles diaries, haviem de controlar el pressupost. Vam triar un vi fresc, amb unes notes d’acidesa fruital molt expresiva, una frescor que calmés el sol de migdia, i uns matissos de vainilla al pas final per boca, capaços de seduir als paladars més exigents, i alhora agradar als “nous catadors”. Un vi, amb un sabor intèns, que ens evoques l’estiu durant la resta de l’any. Un vi que ens recordés, que a vegades, les coses més intenses i curtes (les vacances, l’estiu), poden fer-te disfrutar molt més que els caldos més complexes i clàsics (les rutines, agradables, però sempre iguals). Vam valorar diferents opcions, però al final l’elecció va ser:

-Castellano-
Este verano, hemos podido disfrutar de la barca de Uri, una menorquina de 7,5 metros. Una barca de paseo, lenta, pero muy confortable una vez amarrados. Ha sido una subida de nivel, dentro del amplio abanico de pijos, pseudopijos y otra fauna de Port de la Selva. Ahora, por fin, somos los "pobres que tienen barca", una clase media dentro de este pequeño paraíso costero. No nos hemos visto obligados a oír el alboroto de los niños corriendo por el Paso, ni de las familias de "domingueros" que ocupaban media playa con sus hamacas, neveras, mesas, colchones, el perro, el niño y la abuela ... Nos hemos permitido el lujo de amarrar cerca de alguna de las preciosas calas que hay por el Cap de Creus, especialmente por la zona del Golfet. Allí, con la comodidad de poder estar (muy anchas) unas 5 o 6 personas, nos hemos llevado una caja con 6 copas, y una nevera llena de hielo con 2 o 3 botellas de vino. La decisión de qué vino llevar, ha sido interesante. Es evidente que en pleno mes de agosto, en la Costa Brava, debe ser un blanco, joven y fresco. Un vino que acompañe esa tranquilidad que se respira, mientras el ligero balanceo de la embarcación, te transporta a un punto de relajación impensable en cualquier playa de la costa catalana. Por otra parte, tuvimos que valorar el precio, ya que el verano nos ha durado unas tres semanas, y al ritmo de dos o tres botellas diarias, debíamos que controlar el presupuesto. Elegimos un vino fresco, con unas notas de acidez frutal muy expresiva, una frescura que calmara el sol de mediodía, y unos matices de vainilla en el paso final por boca, capaces de seducir a los paladares más exigentes, ya la vez agradar a los "nuevos catadores ". Un vino, con un sabor intenso, que nos evocara el verano durante el resto del año. Un vino que nos recordara, que a veces, las cosas más intensas y cortas (las vacaciones, el verano), pueden hacerte disfrutar mucho más que los caldos más complejos y clásicos (las rutinas, agradables, pero siempre iguales). Valoramos diferentes opciones, pero al final la elección fue:





Tramoya
D.O.Rueda
Bodegas Don Diego
Verdejo 100%
13%

0 comentarios:

Publicar un comentario